Friday, March 30, 2012

Another Writing by Aria

Pemilihan Sahabat Pilihan

Hari ini aku ada pemilihan sahabat pilihan.
Pilihannya ada Yudha dan Nadine, ada laura dan Fariz.
Aku memilih Nadine dan yudha.
Ada kotak suara aku memasukkan kertas ke dalamnya dan ternyata yang dipilih sebagai sahabat pilihan adalah nadine dan yudha.
mereka senang sekali.
semua pada bertepuk tangan
Horeeeeeee
aku ingin sekali jadi sahabat pilihan.
Dan aku tidak memaksakan kehendak.
Tapi Fariz marah-marah tidak ada yang memilihnya.
Itu namanya memaksakan kehendak.
Semua pada memilih Yudha dan Nadine.
fariz memarahi notulis.


(Ini ulangan pelajaran Pendidikan Kewarganegaraan, tentang musyarawarah dan pemungutan suara. Anak2 disuruh memilih topik untuk melukiskan proses mencari mufakat. Gue ketawa waktu semalam baca tulisan ini. Ada pengaruh bahasa Jawa ya dari susunan kata2nya.)

1 comment:

Anonymous said...

Aria.... you indeed inherits your mom skills... *thumbsup* *kiss* *love*